Wady postawy

Wady postawy znajdują się w czołówce chorób cywilizacyjnych współczesnego świata. Do występujących najczęściej zaliczyć możemy:

• plecy okragłe
  • plecy wklęsłe
  • plecy płaskie
  • boczne skrzywienie kręgosłupa
  • kolana koślawe
  • kolana szpotawe

Utrwalone wady postawy pogarszają wygląd i znacznie zwiększają ryzyko pojawienia się zespołów przeciążeniowych, bólowych, dyskopatii i chorób zwyrodnieniowych stawów.

Przyczyny wad postawy u dzieci związane są z coraz częstszymi zmianami trybu życia z aktywnego ruchowo na siedzący. Wady postawy powodują wzrost zużycia energii, ciągłe poczucie znużenia i nerwowość. Zaburzenie krzywizn kręgosłupa, może wpłynąć negatywnie na wentylację płuc i utrudniać dopływ krwi do mózgu, powodować częste bóle krzyża i bóle międzyżebrowe. Zaburzenia w obrębie kończyn dolnych utrudniają ponadto stanie przez dłuższy czas oraz mogą zaburzać aktywność dziecka.

Zostaw swój numer telefonu, a my oddzwonimy:

WYŚLIJ

Rehabilitacja wad postawy u dzieci dotyczy poprawy stabilizacji centralnej (odpowiedniego napięcia głębokich mięśni tułowia, które zapewnia odpowiednią kontrolę mięśniową miednicy i kręgosłupa – czyli właściwe ich ustawienie). Ćwiczenia rehabilitacyjne wykonuje się często przy użyciu przyrządów (m.in. rozciągliwych taśm, piłek, krążków, dysków sensorycznych). Zajęcia mają na celu wspomaganie właściwego rozwoju ruchowego dzieci, kształtowanie odpowiednich umiejętności ruchowych i naukę prawidłowej postawy ciała oraz poprawę sprawności fizycznej. Zabiegi rehabilitacyjne obejmują również masaż i terapię manualną.