Centrum wiedzy, Fizjoterapia ortopedyczna

Biodro trzaskające

Schorzenie, jakim jest biodro trzaskające, wymaga odpowiednio poprowadzonej rehabilitacji. Specjaliści zapewniają nie tylko komfortowe warunki do rehabilitacji, ale również pełne wsparcie specjalistów, którzy umiejętnie łączą wiedzę, doświadczenie i życzliwe podejście do pacjentów. Dzięki temu unikniesz rozczarowania niekompetentnymi ekspertami w zakresie zdrowia. Przekonaj się, jak fizjoterapeuci skutecznie radzą sobie z takimi dolegliwościami jak biodro trzaskające.

Co to jest biodro trzaskające?

Zespół trzaskającego biodra wymaga rehabilitacji, ponieważ jest to dolegliwość, która w większości przypadków nie wymaga leczenia operacyjnego. Polega na odczuwaniu głośnego, ale nie powodującego bólu przeskakiwania lub trzaskania w obrębie stawu biodrowego w trakcie poruszania się. Trzaskanie często można wyczuć za pomocą dotyku, a sama przypadłość jest stosunkowo powszechna. Początkowo biodro trzaskające (klasyfikacja ICD-10) nie wiąże się z większymi dolegliwościami bólowymi, dlatego wiele osób nie ma świadomości, że wskazana byłaby rehabilitacja stawu biodrowego.

Co jeszcze musisz wiedzieć? Wyróżnia się trzy typy biodra trzaskającego:

• zewnętrzny,
  • wewnętrzny,
  • wewnątrzstawowy.

Trzaskające biodro – przyczyny

Zanim przejdziemy do tego, jak wygląda fizjoterapia biodra trzaskającego, kilka słów o przyczynach tego schorzenia. Może do tego doprowadzić niewłaściwe rozłożenie sił mięśni poruszających stawem biodrowym. Konflikt tkanek miękkich z wystającymi fragmentami kości może wynikać z wad postawy, dolegliwości w obrębie stawów lub przebytych urazów biodra. Tak naprawdę jednak nieznane są jednoznaczne przyczyny zespołu trzaskającego biodra – dotyczy to zarówno dzieci, jak i dorosłych.

Jakie objawy daje biodro trzaskające?

Bardzo często jedynym objawem przez dłuższy czas jest charakterystyczny dźwięk. Jeśli jednak dojdzie do konfliktu tkanek miękkich z wystającymi elementami kostnymi, mogą pojawić się dolegliwości bólowe. Oprócz tego pacjenci zmagają się z uczuciem dyskomfortu, szybciej się męczą i mają problemy ze swobodnym poruszaniem się na co dzień. I choć trzaskające biodro nie wymaga leczenia, to wskazana jest rehabilitacja.

Jak wygląda rehabilitacja zespołu trzaskającego biodra?

W przypadku biodra trzaskającego możliwe są powikłania, dlatego nie należy bagatelizować problemu. Warto wdrożyć ćwiczenia na trzaskające biodro, ale nie powinno się tego robić na własną rękę. Z pomocą przychodzi profesjonalna rehabilitacja. Czas trwania fizjoterapii jest uzależniony od stanu i możliwości danego pacjenta – podobnie jest zresztą z doborem odpowiednich metod pracy z ciałem. To właśnie dlatego ważna jest szczegółowa rozmowa z pacjentem, która pozwala ustalić plan rehabilitacji tak, by przebiegła sprawnie i efektywnie.

Jeśli biodro trzaskające boli, umów wizytę ze specjalistą – pomogą Ci zredukować ilość odczuwanego bólu. Podczas rehabilitacji wykorzystują między innymi kinesiotaping oraz ćwiczenia rozciągające. Dbają też o przywrócenie prawidłowej postawy ciała, która również wpływa na objawy. Czy da się wyleczyć trzaskające biodro? Ostatecznością jest artroskopia, operacja, która polega na plastyce napiętego ścięgna. Po zabiegu także konieczna jest rehabilitacja.

Fizjoterapeuci z odpowiednią specjalizacją odpowiadają za leczenie bólu stawów, dostosowując przebieg fizjoterapii do potrzeb i możliwości pacjenta. Stawiają na dobry kontakt, dokładnie wyjaśniają co robią oraz motywują do powrotu do pełnej sprawności. Zachęcamy do odwiedzin ich gabinetów!