Centrum wiedzy, Terapia bólu

Ból pachwin

Od dłuższego czasu męczy Cię ból pachwin? Ból pachwin może świadczyć o różnych schorzeniach i urazach, dlatego konieczna jest szczegółowa diagnoza lekarza. Dzięki temu będzie można dostosować przebieg leczenia do indywidualnej sytuacji pacjenta. Przekonaj się, że bóle w pachwinie nie powinny obniżać jakości Twojego życia.

Co oznacza ból pachwin?

Ból w pachwinach może wskazywać na kilka poważnych chorób oraz dolegliwości, dlatego konieczna jest wnikliwa diagnostyka. Przyjmuje formę pulsującą lub kłującą, często obejmując także inne obszary ciała, np. promieniując do kolan. Sama pachwina znajduje się między brzuchem a górną, przednią częścią uda. Ból w tym miejscu może oznaczać:

• przepuklinę pachwinową,
  • kamicę nerkową,
  • zwyrodnienie stawu biodrowego,
  • zapalenie wyrostka robaczkowego,
  • stan zapalny jajników i jajowodów,
  • urazy moszny,
  • stan zapalny jąder.

Problemem może być też rwa udowa. Pojawienie się bólu w pachwinie jest zależne od wielu czynników – wieku, płci, wykonywanego zawodu, zakresu aktywności fizycznej, ale także wcześniejszych urazów i chorób. Bolące pachwiny mogą być oczywiście tymczasową dolegliwością, ale nie należy tego bagatelizować, ponieważ może być to sygnał o poważniejszych problemach.

Ból pachwin – kiedy konieczna jest wizyta u lekarza?

Nie ignoruj długotrwałego bólu pachwiny – szczególnie jeśli promieniuje na nogę. W takim przypadku dobrze skonsultować się z lekarzem, który podczas wywiadu będzie chciał się dowiedzieć, jaki jest charakter tych dolegliwości. Na tej podstawie specjalista oceni, czy konieczna jest wizyta u fizjoterapeuty oraz czy mamy do czynienia z poważną chorobą. I tak na przykład, może się pojawić ból pachwin w ciąży, który będzie powodować dyskomfort. Praca z fizjoterapeutą może złagodzić nieprzyjemne dolegliwości, co pozwoli Ci w pełni korzystać z życia.

Jak wygląda fizjoterapia bólu w pachwinie?

To, jak przebiega fizjoterapia bólu w pachwinie przy chodzeniu, zależy od wielu czynników, dlatego nie sposób wskazać jedną, skuteczną metodę. W związku z tym do każdego pacjenta należy podchodzić indywidualnie, co pozwala nam osiągać najlepsze efekty. Nie tylko wiedzieć, jak złagodzić ból pachwiny, ale przede wszystkim dbać o to, by dolegliwości nie wróciły w przyszłości. W codziennej pracy należy korzystać z takich metod jak terapia manualna, czy masaż, ale także włączać do rehabilitacji bezpieczne dla pacjenta ćwiczenia, które pomagają wyeliminować ból w pachwinie promieniujący na nogę, czy idący od kręgosłupa.