Centrum wiedzy, Terapia bólu

Ból szyi

Przekonaj się, że rehabilitacja szyi przynosi oczekiwane efekty – eksperci skutecznie pomagają ograniczyć dolegliwości bólowe. Ból szyi, zarówno u dziecka, jak i osoby dorosłej, może w odczuwalny sposób obniżyć jakość codziennego życia. Rehabilitacja szyi jest w stanie zmniejszyć bolesność karku poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia, za co odpowiadają fizjoterapeuci, którzy radzą sobie z takimi problemami jak kręcz szyi, złamanie głowy kości promieniowej, czy ból węzłów chłonnych szyi.

Kiedy potrzebna jest rehabilitacja szyi?

Utrzymujący się ból szyi u dziecka lub osoby dorosłej często wymaga leczenia – odpowiednim rozwiązaniem zwykle okazuje się terapia bólu prowadzona przez doświadczonego fizjoterapeutę. Zastanawiasz się, kiedy potrzebna jest rehabilitacja karku? Pomoc specjalisty jest wskazana w przypadku:

• bólu węzłów chłonnych szyi,
  • usunięcia węzłów chłonnych szyi,
  • przebycia operacji tarczycy,
  • kręczu szyi (wymuszone przechylenie szyi w stronę barku, które najczęściej dotyczy dzieci, choć zdarza się też u dorosłych),
  • zawrotów głowy.

Nie należy bagatelizować bólu szyi, ponieważ może sygnalizować poważniejsze problemy. Rehabilitacja pozwala ograniczyć uciążliwe dolegliwości i nauczyć się, jak zadbać o to, by ból szyi nie dominował w Twoim życiu. Od specjalisty dowiesz się, jakie wykonywać ćwiczenia na kark i jak robić to dobrze.

Jak przebiega rehabilitacja karku?

Ćwiczenia na szyję dobierane są indywidualnie w toku rehabilitacji, dzięki czemu można osiągnąć możliwie jak najlepsze efekty. I tak na przykład, jeśli zadaniem jest terapia napięciowego bólu głowy, to eksperci korzystają między innymi z masażu leczniczego, czy kinezyterapii. Dostosowują metody pracy z ciałem do potrzeb i oczekiwań pacjentów, dzięki czemu rzeczywiście pomagamy w walce z bólem szyi i karku. Leczenie jest przez to skuteczne – niezależnie od tego, czy mowa o złamaniu głowy kości promieniowej, kręczu szyi, czy bólu węzłów chłonnych. Rehabilitacja to połączenie specjalistycznej wiedzy, doświadczenia oraz przyjaznego podejścia do pacjentów.

Dlaczego warto zaufać specjalistom?

Na co zwracasz uwagę, szukając specjalisty od rehabilitacji głowy? Profesjonalizm, zaangażowanie, czy życzliwość w stosunku do pacjentów? Wybierając fachowców możesz liczyć na rehabilitację karku, która uwzględnia wszystkie te elementy. Specjaliści podpowiedzą Ci, jak leczyć ból węzłów chłonnych na szyi oraz przewianie. Nauczysz się prawidłowo wykonywać ćwiczenia na kark i otrzymasz niezbędną wiedzę do tego, by w przyszłości uniknąć takich dolegliwości.