Leczenie migreny

Migrena jest pierwotnym bólem głowy. Oznacza to, że ból migrenowy nie jest związany z żadną inną dolegliwością, a jest chorobą samą w sobie. Migrena charakteryzuje się pulsującym, jednostronnym bólem głowy o wysokiej intensywności. Cechą szczególną bólów migrenowych jest współwystępowanie takich objawów jak światłowstręt i nadwrażliwość na dźwięki, zawroty głowy, nudności, a nawet wymioty. Migrena nasila się podczas aktywności fizycznej, toteż chorzy podczas ataku bólu migrenowego unikają ruchu, odpoczywając w ciemnych i cichych miejscach. W szczególnych przypadkach, tego typu bólom głowy towarzyszyć mogą odwracalne objawy neurologiczne, przypominające przemijający atak niedokrwienny mózgu – mrowienie twarzy, utrata połowy pola widzenia czy trudność w formułowaniu zdań. Stan taki nazywany migreną z typową aurą.

Migreny są schorzeniem neurologicznym, wymagającym leczenia farmakologicznego. Jeżeli cierpisz na migrenowe bóle głowy, powinieneś udać się do swojego lekarza, który wykona odpowiednią diagnostykę i przepisze Ci odpowiednie leki.

Niemniej, sugerowaną najczęstszą przyczyną przewlekłej migreny jest nadużywanie leków przez pacjentów. Fizjoterapia i zabiegi, które możemy Ci zaoferować są świetnym uzupełnieniem terapii farmakologicznej, która pomoże Ci radzić sobie z bólem, a tym samym przyjmować wyłącznie zalecane dawki środków farmakologicznych. W czasie ataku silnego bólu, nasi terapeuci mogą zastosować pinoterapię, zabiegi suchego igłowania i inne manualne zabiegi, które przyniosą Ci ulgę.

Co więcej, ataki migreny mogą być napędzane przez bóle szyi oraz inne problemy mięśniowo-szkieletowe, a także szereg czynników związanych ze stylem życia. Nasi specjaliści, po wykonaniu gruntownego wywiadu i diagnostyki funkcjonalnej pomogą Ci je znaleźć oraz wprowadzić odpowiednią profilaktykę.