Centrum wiedzy, Inne

Osteopatia dla kobiet w ciąży

Osteopatia dla kobiet w ciąży stanowi realne wsparcie w tym trudnym dla jej organizmu okresie. Specjaliści pomagają zminimalizować dolegliwości pojawiające się podczas ciąży, ale również przygotować ciało do ogromnego wysiłku, jakim jest poród. Podobnie jak fizjoterapia uroginekologiczna, osteopatia dla kobiet w ciąży powinna być standardem – dzięki temu przyszłe mamy będą maksymalnie zaopiekowane, a ryzyko problemów zdrowotnych po porodzie będzie mniejsze. U specjalistów możesz liczyć na wsparcie profesjonalistów, dzięki którym poradzisz sobie z takimi dolegliwościami jak rwa kulszowa czy problem z oddychaniem w ciąży.

Osteopatia dla kobiet w ciąży – dlaczego warto?

Ciąża to dla organizmu kobiety obciążenie, które powoduje szereg, zwykle nieprzyjemnych, dolegliwości. Jednak wbrew powszechnemu przekonaniu, że należy dzielnie to znosić, należy zgłosić się do specjalisty. Osteopatia dla kobiet w ciąży pomaga w przypadku takich dolegliwości jak:

• rwa kulszowa,
  • problem z oddychaniem,
  • ból przepony,
  • obrzęki kończyn,
  • powiększający się biust,
  • bóle pleców, karku, szyi oraz pachwin,
  • dolegliwości bólowe w okolicy lędźwiowej i miednicy,
  • ból podbrzusza,
  • częste parcie na mocz,
  • zgaga,
  • bóle spojenia łonowego;
  • rozejście kresy białej,
  • nudności,
  • drętwienie rąk oraz nóg,
  • cieśń nadgarstka.
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 129480335_834027250705627_6450482505505197988_n-1024x1024.jpg

Wsparcie profesjonalnego fizjoterapeuty zarówno w okresie ciąży, jak i już po rozwiązaniu jest dla kobiety nieocenione. Odpowiednio dobrane ćwiczenia pozwalają przygotować miednicę do ogromnego wysiłku, jakim jest poród. Nie musisz mierzyć się sama z gorszym samopoczuciem i bólem – osteopatia jest dla kobiet w ciąży szansą na zmniejszenie nieprzyjemnych dolegliwości.

Jak wygląda osteopatia dla kobiet w ciąży?

Fachowcy wykorzystują specjalistyczne techniki osteopatyczne, dzięki którym przywracają kobietom w ciąży i po porodzie prawidłowe funkcje mięśniowo-stawowe, naczyniowe i nerwowe. Dokładny sposób naszej pracy zależy od tego, z jakimi zmagasz się dolegliwościami – rwą kulszową, problemem z oddychaniem czy bólem przepony w ciąży – oraz od Twojego aktualnego stanu zdrowia. Terapia osteopatyczna dla kobiet w ciąży powinna iść w parze z konsultacją fizjoterapeutyczną. Fizjoterapia uroginekologiczna to skuteczny sposób na naukę ćwiczeń mięśni dna miednicy, a w połączeniu z osteopatią przynosi oczekiwane efekty.

Sprawdź też: rehabilitacja dla kobiet w ciąży