Centrum wiedzy, Inne

Rehabilitacja dla kobiet w ciąży

Rehabilitacja dla kobiet w ciąży to realne wsparcie w czasie, kiedy ciało jest najbardziej obciążone, a więc podczas ciąży oraz połogu. Specjaliści pomagają przyszłym mamom zmierzyć się z licznymi zmianami, do jakich dochodzi w organizmie w trakcie ciąży oraz po porodzie. Możesz liczyć na wykwalifikowany zespół, kompleksowe, indywidualne podejście oraz komfortowe warunki do ćwiczeń. Rehabilitacja w ciąży ma za zadanie zminimalizować nieprzyjemne dolegliwości, zwiększyć elastyczność mięśni oraz poprawić ogólną sprawność.

Na jakie dolegliwości pomaga rehabilitacja w ciąży?

Rehabilitacja to rozwiązanie zarówno dla kobiet w ciąży, jak i w połogu. Specjaliści fizjoterapii pomagają w przypadku:

• rozejścia się mięśnia prostego brzucha,
  • blizny po cięciu cesarskim lub po nacięciu krocza,
  • dolegliwości bólowych w obrębie kręgosłupa,
  • problemów z mięśniami dna miednicy,
  • bólu spojenia łonowego,
  • dolegliwości bólowych w obrębie miednicy,
  • nietrzymania moczu,
  • obrzęków, np. w okolicy nadgarstka,
  • bólu podczas współżycia (dyspareunii),
  • rwy kulszowej,
  • przeciążeń stawów,
  • nudności i zgagi.

Profesjonalna rehabilitacja w ciąży to także przygotowanie do porodu i połogu, wymagających ogromnego wysiłku ze strony kobiety. Pamiętaj, że dolegliwości, z którymi się zmagasz, można złagodzić z pomocą odpowiednich ćwiczeń, masaży i technik stosowanych przez fizjoterapeutów. Dzięki temu przebieg ciąży będzie mniej obciążający, a powrót do sprawności po porodzie łatwiejszy.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 129480335_834027250705627_6450482505505197988_n-1024x1024.jpg

Na czym polega rehabilitacja kobiet w ciąży?

To, jak wygląda fizjoterapia w ciąży, zależy przede wszystkim od jej przebiegu, Twojego aktualnego stanu zdrowia oraz potrzeb. Zadaniem naszych specjalistów jest zmniejszenie dolegliwości bólowych, przygotowanie Cię do porodu, zapobieganie problemom w obrębie układu ruchu oraz zapewnienie odpowiedniego zestawu ćwiczeń. W zależności od przypadku rehabilitacja w ciąży może zawierać elementy terapii tkanek miękkich, terapii powięziowej, osteopatii, gimnastyki ciążowej oraz kinesiotapingu. Częstą praktyką jest również masaż, który działa przeciwobrzękowo.

Kiedy warto zapisać się do fizjoterapeuty w ciąży? Jak najwcześniej. Fizjoterapeuta uroginekologiczny ma wiedzę i doświadczenie, dzięki którym od samego początku będziesz pod opieką specjalisty. Dzięki temu unikniesz wielu dolegliwości, część z nich będzie przebiegać łagodniej, a przez poród przejdziesz wzmocniona ćwiczeniami. Równie ważna jest fizjoterapia po porodzie, która pozwoli Ci bezpiecznie wrócić do pełnej sprawności. Skorzystaj z pomocy specjalistów, wykorzystujących nowoczesne metody rehabilitacji w ciąży oraz po porodzie.