Centrum wiedzy, Fizjoterapia ortopedyczna, Terapia bólu

Rehabilitacja kręgosłupa lędźwiowego

Profesjonalizm, zaangażowanie specjalistów oraz komfortowe warunki do ćwiczeń – tym charakteryzuje się rehabilitacja kręgosłupa lędźwiowego. Z pomocą specjalistów zapomnisz o dokuczliwym bólu pleców i poprawisz jakość swojego życia. Rehabilitacja kręgosłupa lędźwiowego odbywa się z zastosowanie różnorodnych technik pracy z ciałem. To właśnie dlatego zanim podejmie się leczenie, przeprowadza się szczegółowy wywiad z pacjentem. Dzięki temu przebieg rehabilitacji planuje się indywidualnie.

Od czego rozpoczyna się rehabilitacja kręgosłupa lędźwiowego?

Dobra rehabilitacja kręgosłupa lędźwiowego wymaga przeprowadzenia dogłębnego wywiadu z pacjentem na podstawie których opracowuje się indywidualny plan działania. Celem jest oczywiście powrót do pełnej sprawności pacjenta i ograniczenie dolegliwości bólowych. Zwracać należy uwagę na takie aspekty jak:

• codzienny tryb pracy pacjenta,
  • wiek,
  • częstotliwość aktywności fizycznej,
  • zdiagnozowane choroby,
  • przebyte urazy.

Dzięki temu można określić, na czym skoncentrować się podczas rehabilitacji kręgosłupa lędźwiowego oraz jakie techniki pracy z ciałem zastosować.

Kiedy rozpocząć rehabilitację?

Przyczyn, dla których konieczna jest rehabilitacja odcinka lędźwiowego jest wiele, ale wskażemy te najczęściej występujące. Dzięki temu będzie Ci łatwiej ustalić, czy potrzebujesz wsparcia specjalisty od kręgosłupa. Regularna rehabilitacja jest wskazana w przypadku:

Oprócz specyfiki każdej z tych dolegliwości, największym problemem pacjentów jest ból, który utrudnia codzienne życie. Decydując się na rehabilitację kręgosłupa lędźwiowego, masz szansę na życie bez bólu. Do pracy z pacjentami wykorzystuje się między innymi terapię manualną, techniki masażu, kinesiotaping oraz osteopatię – specjalista wybierze dla Ciebie najlepsze rozwiązanie.

Zaangażowani specjaliści od kręgosłupa

Skorzystaj z pomocy specjalistów. Możesz liczyć na skuteczną rehabilitację kręgosłupa lędźwiowego, 100% zaangażowania oraz przyjazne warunki do ćwiczeń u profesjonalistów w swoim fachu zapewniających kompleksową obsługę – nie tylko o brak bólu w odcinku lędźwiowym, ale również odpowiednią dietę i formę fizyczną. Dzięki temu możesz się zatroszczyć o swoje zdrowie w jednym miejscu.