Centrum wiedzy, Fizjoterapia ortopedyczna, Terapia bólu

Rehabilitacja kręgosłupa odcinka piersiowego

Szukasz skutecznej metody walki z bólem? Rehabilitacja kręgosłupa odcinka piersiowego to bezpieczny sposób na poprawę jakości życia – możesz liczyć na profesjonalną opiekę. Aktualnie rynek zapewnia dostęp do wykwalifikowanych specjalistów, których pacjenci cenią za zaangażowanie, determinację i fachową wiedzę. Rehabilitacja kręgosłupa odcinka piersiowego odbywa się w komfortowych i przyjaznych warunkach.

Kiedy zdecydować się na rehabilitację kręgosłupa odcinka piersiowego?

Źródeł bólu, które zmuszają do podjęcia rehabilitacji kręgosłupa odcinka piersiowego jest wiele. Eksperci szczególną uwagę zwracamy na przyczynę dolegliwości, ponieważ to pozwala dostosować techniki pracy z ciałem pacjenta. Najczęstsze problemy dotyczą:

• układu krążenia – np. zapalenie osierdzia, choroba wieńcowa, rozwarstwienie aorty, zatorowość płucna, zawał,
  • układu oddechowego – np. choroby oskrzeli,
  • przewodu pokarmowego – np. stan zapalny przełyku, ostry lub przewlekły stan zapalny trzustki, refluks, kamica żółciowa,
  • układu kostno-mięśniowo-powięziowego – np. nerwobóle, choroby zwyrodnieniowe, urazy kręgosłupa.

Rehabilitacja odcinka piersiowego jest konieczna również w przypadku chorób autoimmunologicznych takich jak toczeń oraz uwarunkowań psychogennych. Często trafiają się pacjenci po złamaniu żeber, z dyskopatią piersiową oraz zmagających się z zablokowaniem stawu. Przebieg rehabilitacji kręgosłupa uzależniany jest od aktualnego stanu pacjenta, jego możliwości i wskazań lekarza prowadzącego.

Jak wygląda rehabilitacja?

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że ból nie musi Ci towarzyszyć każdego dnia – profesjonalna pomoc jest w stanie poprawić jakość Twojego życia. Program rehabilitacji kręgosłupa odcinka piersiowego obejmuje poprawę mobilności danego obszaru ciała, minimalizację dolegliwości bólowych oraz naukę prawidłowego wykonywania ćwiczeń. Fizjoterapeuci wykorzystują techniki z zakresu terapii manualnej, rozluźnianie mięśniowo-powięziowe, odpowiednio dobrane techniki masażu ciała oraz techniki osteopatyczne. Pomogą Ci również nauczyć się prawidłowych nawyków poruszania się, dzięki którym zminimalizujesz ryzyko kolejnych dolegliwości bólowych.