Centrum wiedzy, Fizjoterapia ortopedyczna, Terapia bólu

Rehabilitacja kręgosłupa szyjnego

Rehabilitacja kręgosłupa szyjnego przebiega różnie w zależności od przyczyn dolegliwości – jest to jednak wrażliwy na ból i urazy odcinek, który wymaga odpowiedniej terapii. Odcinek szyjny kręgosłupa zawiera siedem kręgów, które są obciążone przez masę głowy na każdym etapie życia. To właśnie dlatego specjaliści przeprowadzają szczegółowy wywiad, dobierając metody pracy z ciałem do potrzeb pacjenta. Możesz potrzebować rehabilitacji kręgosłupa szyjnego, jeżeli zmagasz się z takimi dolegliwościami jak:

• choroby zwyrodnieniowe,
  • niestabilność odcinka szyjnego kręgosłupa,
  • ból kręgosłupa w odcinku szyjnym,
  • „wypadnięcie dysku”,
  • dyskopatia szyjna,
  • kręgozmyk,
  • stenoza kanału kręgowego,
  • zespół górnego otworu klatki piersiowej.

Rehabilitacja jest konieczna również w przypadku operacji odcinka szyjnego – umożliwia odzyskanie prawidłowej ruchomości w innych odcinkach kręgosłupa, pozwala poprawić siłę mięśniową, zmniejszyć napięcie w tkankach oraz zminimalizować dolegliwości bólowe. Wsparcie fizjoterapeutyczne jest niezbędne już w pierwszej dobie po operacji. Specjalista powie Ci, jak się prawidłowo poruszać i czego unikać. Rehabilitację kręgosłupa szyjnego możesz natomiast rozpocząć dwa tygodnie od zabiegu.

Jak przebiega rehabilitacja odcinka szyjnego?

Podstawą dobrej rehabilitacji kręgosłupa szyjnego jest wywiad z pacjentem. Celem pracy jest przywrócenie sprawności fizycznej oraz eliminacja uczucia dyskomfortu w codziennym życiu. W zależności od przyczyny dolegliwości należy dobrać odpowiedni zestaw ćwiczeń oraz techniki pracy z ciałem. Wykorzystuje się między innymi:

• terapię manualną,
  • techniki mięśniowo-powięziowe,
  • masaże,
  • kinesiotaping.

Dzięki temu rehabilitacja kręgosłupa szyjnego przebiega prawidłowo i przynosi oczekiwane efekty. Wybierając fachowców, możesz liczyć na profesjonalną opiekę, zaangażowanie personelu oraz ludzkie podejście do pacjentów – to właśnie dzięki temu rehabilitacja pozwoli Ci wrócić do sprawności. Jedyne, o czym musisz pamiętać, to regularność w ćwiczeniach.