Centrum wiedzy, Terapia bólu

Terapia bólu kręgosłupa, leczenie bólu pleców

Terapia bólu kręgosłupa to odpowiednio dobrane ćwiczenia oraz indywidualny plan działania, dopasowany do Twoich potrzeb. Ból kręgosłupa jest najczęściej występującą dolegliwością mięśniowo-szkieletową na całym świecie, dlatego tak ważne jest otrzymanie profesjonalnej pomocy. Problem jest powszechny – dotyczy osób w niemal każdym wieku niezależnie od wykonywanej pracy. W ciągu ostatnich 25 lat ograniczenie obecności w społeczeństwie ze względu na ból pleców wzrosło o 50%, stając się tym samym najczęstszą przyczyną niesprawności na świecie. To właśnie dlatego konieczna jest profesjonalna terapia bólu kręgosłupa, którą wykonują specjaliści.

Ból pleców – przyczyny

Dobrą wiadomością jest to, że zdecydowana większość przypadków bólów dolnego odcinka kręgosłupa jest niegroźna. Nie stanowią one poważnego zagrożenia dla życia i zdrowia, nawet pomimo dużego nasilenia. Jednak nawet wtedy warto zdecydować się na leczenie bólu kręgosłupa – dzięki temu zdecydowanie poprawi się jakość Twojego życia. Terapię wykonują wykwalifikowani specjaliści, co gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo oraz odczuwalne efekty.

W zależności od długości ich trwania bóle kręgosłupa dzielimy na bóle ostre i przewlekłe. Niezależnie od tego, czy masz za sobą epizod ostrego bólu kręgosłupa, czy borykasz się z nim od dłuższego czasu, leczenie bólu pleców należy wdrożyć, zanim zdecydujesz się na leczenie farmakologiczne. Do podstawowych przyczyn tej dolegliwości należą:

• zmiany zwyrodnieniowe,
  • wady postawy,
  • siedzący tryb życia i brak aktywności fizycznej,
  • stres wywołujący wzmożone napięcie mięśniowe,
  • zmiany w ciele wynikające z ciąży,
  • dyskopatia,
  • otyłość i nadwaga.

Aby terapia bólu przyniosła oczekiwane efekty, konieczne jest zdiagnozowanie przyczyny dolegliwości związanych z kręgosłupem – tym między innymi zajmują się specjaliści.

Jak wygląda terapia bólu kręgosłupa?

Leczenie bólu kręgosłupa, to proces długotrwały, dlatego kluczowa jest profilaktyka. Po wykonaniu wywiadu oraz wnikliwej diagnostyki funkcjonalnej, specjaliści zaproponują Ci indywidualnie dobraną terapię bólu kręgosłupa. Początek leczenia odpowiada za rozluźnienie napiętych struktur mięśniowo-powięziowych, prowokujących i nasilających ból, który odczuwasz. Stosujemy szereg metod skutecznie rozwiązujących problem bólu pleców na dole. Jak zatem leczyć tego rodzaju dolegliwość? Do standardowych zabiegów, które wykonujemy, należą pinoterapia, suche igłowanie, masaż, terapia manualna oraz terapia bańką chińską. Odpowiadamy między innymi za leczenie przepukliny kręgosłupa, leczenie bólu kręgosłupa lędźwiowego, bólów zwyrodnieniowych oraz bólu odcinka szyjnego kręgosłupa.

Na skuteczną terapię bólu kręgosłupa składają się również odpowiednio dobrane ćwiczenia oraz wprowadzenie regularnej aktywności fizycznej. Dzięki temu poprawiamy ogólną sprawność oraz zwalczamy przyczynę dolegliwości. Jeżeli nadal zastanawiasz się, jak leczyć ból kręgosłupa lędźwiowego, umów się na wizytę u fizjoterapeuty. Z ich pomocą staniesz się sprawną osobą, która zapomni o problemach z kręgosłupem. –