Centrum wiedzy, Fizjoterapia ortopedyczna, Rehabilitacja neurologiczna

Rehabilitacja po operacji kręgosłupa

Schorzenia kręgosłupa dotykają coraz większej ilości osób. Wobec tego nie dziwi fakt, że rehabilitacja po operacji kręgosłupa stała się często poszukiwaną usługą. Przyczyny, które powodują konieczność wykonania operacji w obrębie kręgosłupa są różne, przyjmuje się jednak, że jest to ostateczność. Wykonuje się je u pacjentów, u których występują szybko postępujące deficyty neurologiczne lub długotrwały, nieznośny ból mimo podjęcia leczenia zachowawczego. Odrębną grupą są pacjenci, którzy musieli przejść zabieg w wyniku wypadku czy urazu. Po zabiegu na kręgosłupie niezbędne jest poprowadzenie kompleksowej rehabilitacji. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów gabinety fizjoterapeutyczne świadczą także rehabilitację kręgosłupa. Zachęcamy do skorzystania z pomocy wszystkie osoby, które przeszły operację tej struktury kostnej, a także takie, którym potrzebne jest leczenie bólu pleców.

Rehabilitacja pooperacyjna – kręgosłup

W procesie rekonwalescencji ważną rolę odgrywa proces rehabilitacji. Jest on bardzo złożony i dlatego powinien przebiegać pod okiem doświadczonego fizjoterapeuty. To dzięki współpracy na linii pacjent – terapeuta, możliwe jest nie tylko przywrócenie pełni sprawności, ale także umożliwienie normalnego życia, bez bólu i wielu ograniczeń.

Niezwykle ważne jest, aby rehabilitacja była dopasowana do indywidualnych potrzeb pacjenta. Na to, jakie ćwiczenia oraz zabiegi powinny być wykonywane, wpływają nie tylko wiek, kondycja oraz stan pacjenta. Innego traktowania wymaga osoba w trakcie rehabilitacji po złamaniu kręgosłupa, innego ktoś po operacji kręgosłupa szyjnego, a innego po zabiegu kręgosłupa lędźwiowego. Tylko dzięki indywidualnemu podejściu do pacjenta możliwe jest osiągnięcie przez niego założonych sobie celów, takich jak powrót do zdrowia lub odzyskanie możliwie jak największej sprawności.

Zapraszamy na rehabilitację po operacji kręgosłupa

Jeżeli szukasz dla siebie lub swoich bliskich profesjonalnego fizjoterapeuty, skorzystaj z oferty fachowców mających dobre opinie, którzy wiedzą, jak poprowadzić rehabilitację po operacji kręgosłupa lędźwiowego lub szyjnego, odbarczeniu kręgosłupa itd.