Centrum wiedzy, Rehabilitacja neurologiczna

Rehabilitacja po zapaleniu rdzenia kręgowego

Wcześnie podjęta rehabilitacja po zapaleniu rdzenia kręgowego w wielu przypadkach daje szansę na odzyskanie pełni sprawności. Dzięki terapii w wielu przypadkach objawy tej choroby mogą ulec cofnięciu w przeciągu kilku lub kilkunastu miesięcy. Specjaliście oferujący rehabilitację neurologiczną, gwarantują także fachowe wsparcie dla osób, które przeszły przez zapalenie rdzenia kręgowego. Zachęcamy do wyboru sprawdzonych gabinetów i pracujących w nich specjalistów wszystkie osoby, których dotknęły choroby rdzenia kręgowego lub inne przypadłości neurologiczne.

Zapalenie rdzenia kręgowego – zagrożenie dla życia

Zapalenie rdzenia kręgowego może być niezwykle groźne, zarówno dla zdrowia, jak i życia. Jego wynikiem może być np. utrata wzroku, a nawet śmierć. Zapalenie zwykle pojawia się jako następstwo:

• choroby zakaźnej,
  • infekcji wirusowej lub bakteryjnej,
  • procesu alergicznego,
  • procesu demielinizacyjnego,
  • zespołu paraneoplazmatycznego.

Niekiedy może przyjmować postać idiopatyczną, jest to jednak niewielki procent wszystkich zachorowań. Pierwsze objawy zapalenia rdzenia kręgowego są nieswoiste. Mogą obejmować między innymi bóle głowy, podwyższoną temperaturę, bóle pleców, powiększenie węzłów chłonnych, a nawet wysypkę. Dość szybko zaczynają im także towarzyszyć zaburzenia czucia, pojawiające się w kończynach oraz w obrębie tułowia. Następnie dochodzą do tego niedowłady oraz porażenia, charakteryzujące się obniżonym napięciem mięśniowym.

Leczenie i rehabilitacja po zapaleniu rdzenia kręgowego

W przypadku zapalenia rdzenia kręgowego jest niezbędne podjęcie kompleksowych działań. Pierwsza faza, obejmująca leczenie, powinna mieć miejsce w szpitalu, pod okiem lekarzy.  Po nim może nastąpić rehabilitacja, która powinna skupiać się na kinezyterapii, masażach, a także zabiegach fizykalnych. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie najlepszych efektów, wśród których najważniejszym jest oczywiście przywrócenie choremu pełnej sprawności (o ile to możliwe). Zapraszamy na profesjonalną rehabilitację po zapaleniu rdzenia kręgowego do sprawdzonych gabinetów, gdzie będziesz mógł liczyć na fachową pomoc.