Centrum wiedzy, Fizjoterapia ortopedyczna

Rehabilitacja po złamaniu ręki

Należy do jednych z powszechniejszych urazów, a w wielu przypadkach jego leczenie może trwać nawet do kilku miesięcy. Rehabilitacja po złamaniu ręki powinna być więc prowadzona przez specjalistę – dzięki temu będziesz mieć pewność, że wrócisz do całkowitej sprawności w optymalnym dla Ciebie czasie. W profesjonalnych gabinetach pracują wyłącznie doświadczeni specjaliści, którzy wiedzą, jak rehabilitować złamaną rękę, aby osiągnąć najlepsze efekty. Usprawniają pracę ręki, pomogą Ci się pożegnać z bólem, dzięki czemu łatwiej będzie Ci wrócić do sprawności sprzed urazu. Sprawdź, jak wygląda rehabilitacja po złamaniu ręki i zapisz się do specjalisty.

Kiedy konieczna jest rehabilitacja ręki?

Jeśli chcesz mieć pewność, że proces leczenia przebiegnie prawidłowo i nie dojdzie do późniejszych komplikacji, rehabilitacja ręki będzie najlepszym rozwiązaniem – możesz zacząć od konsultacji ze specjalistą. Dlaczego? Nawet standardowe złamanie ręki wiąże się z takimi objawami, jak silny ból i obrzęk, a więc wymaga diagnostyki i odpowiednio dobranego leczenia. Fizjoterapia pomaga wrócić do pełnej sprawności, a jej przebieg zawsze będzie uzależniony od specyfiki urazu. To oznacza, że rehabilitacja po złamaniu ręki jest bardzo ważna – brak choćby konsultacji z terapeutą może przyczynić się do problemów ze swobodnym korzystaniem z ręki po jej zagojeniu się.

Rodzaje złamania ręki

Inaczej będzie wyglądała rehabilitacja po złamaniu ręki w łokciu niż leczenie złamanego nadgarstka, dlatego tak ważne jest określenie charakterystyki urazu. W obrębie tej części ciała najczęściej dochodzi do złamania:

• nadgarstka,
  • kości ramiennej,
  • kości przedramienia,
  • łokcia,
  • palca u ręki,
  • kości śródręcza.

W zależności od tego, gdzie doszło do urazu, ustalamy przebieg fizjoterapii. Wcześniej kończyna musi zostać unieruchomiona, a w niektórych sytuacjach konieczny jest nawet zabieg chirurgiczny. Rehabilitacja po złamaniu ręki u dziecka wygląda podobnie jak w przypadku leczenia osób dorosłych i jest szczególnie ważna, ponieważ pozwala uniknąć nieprawidłowego wzrostu kości w przyszłości.

Jak przebiega rehabilitacja po złamaniu ręki?

Pierwszym etapem rehabilitacji po złamaniu palców ręki, czy nadgarstka, jest ograniczenie dolegliwości bólowych i zmniejszenie obrzęku, co pozwala poprawić jakość codziennego życia osoby po urazie. Uczymy też pacjentów, jak funkcjonować na co dzień z unieruchomioną kończyną, aby nie doprowadzić do powikłań i zapewnić odpowiednie warunki do gojenia się kości.

To, jak długo rehabilitacja po złamaniu ręki, zależy w dużej mierze od rodzaju i skomplikowania urazu. Kolejnym etapem leczenia jest zadbanie o to, by przywrócić kończynie mobilność w jak największym zakresie. Rehabilitacja zapewni Ci profesjonalne wsparcie niezależnie od tego, czy jesteś świeżo po urazie, czy starasz się wrócić do pełnej sprawności po zdjęciu gipsu.

Twoja rehabilitacja ręki jest priorytetem

Specjaliści wiedzą, jak duże znaczenie ma rehabilitacja ortopedyczna w leczeniu złamań, dlatego dbają o jej jakość. Angażują się w pracę z pacjentami, wsłuchują się w ich potrzeby oraz wyjaśniają każde nasze działanie, jeśli wymaga tego sytuacja. Dzięki temu rehabilitacja po złamaniu łokcia, czy nadgarstka przebiega sprawnie i pozwala osiągnąć pacjentom najlepsze możliwe efekty.

Oprócz tego w ramach usług gabinetów realizowana jest m.in. rehabilitacja po złamaniu miednicy oraz rehabilitacja po złamaniu kręgosłupa.