Terapia bólu kręgosłupa

Ból kręgosłupa jest najczęściej występującą dolegliwością mięśniowo-szkieletową na całym świecie. Występuje powszechnie u osób w niemal każdym wieku niezależnie od wykonywanej pracy. W przeciągu ostatnich 25 lat ograniczenie funkcjonowania w społeczeństwie z powodu bólu pleców wzrosło o 50%, stając się tym samym najczęstszą przyczyną niesprawności na świecie.

Pomimo takiej powszechności, zdecydowana większość ze wszystkich przypadków bólów dolnego odcinka kręgosłupa jest niegroźna i nie stanowi poważnego zagrożenia dla życia i zdrowia, nawet pomimo dużego nasilenia.

Bóle kręgosłupa, w zależności od długości ich trwania dzielimy na bóle ostre i przewlekłe. Niezależnie od tego, czy doświadczyłeś właśnie epizodu ostrego bólu kręgosłupa, czy też borykasz się z nim od dłuższego czasu, fizjoterapia i leczenie ruchem powinno być wdrożone zanim zdecydujesz się na leczenie farmakologiczne.

Specjaliści w naszej placówce po wykonaniu wywiadu oraz wnikliwej diagnostyki funkcjonalnej zaproponują Ci indywidualnie dobraną terapię. Początek leczenia ma na celu rozluźnienie napiętych struktur mięśniowo-powięziowych, które mogą prowokować i nasilać ból, który odczuwasz. Nasi fizjoterapeuci stosują szereg zabiegów, które skutecznie pomogą rozwiązać ten problem, takich jak pinoterapia, suche igłowanie, masaż, terapia manualna, terapia bańką chińską i inne.

Na skuteczne leczenie muszą składać się również odpowiednio dobrane ćwiczenia oraz wprowadzenie regularnej aktywności fizycznej, które poprawią ogólną sprawność oraz zwalczą przyczynę powstawania dolegliwości. Nasi terapeuci poprowadzą Cię przez drogę, z której wyjdziesz jako bardziej sprawna, mniej podatna na ból pleców osoba.