Centrum wiedzy, Rehabilitacja neurologiczna, Terapia bólu

Terapia bólu z zaburzeniami czucia

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Projekt-bez-tytulu-35.jpg

Zaburzenia czucia to jeden z problemów, z którym zgłaszają się do nas pacjenci. Dolegliwości bólowe, połączone z osłabieniem odbierania różnego rodzaju bodźców mogą znacząco pogarszać jakość życia. Na szczęście można z nimi walczyć. W takim przypadku nieodzowna będzie terapia bólu z zaburzeniami czucia. Fachowcy pracują z pacjentami w różnym wieku, każdego dnia pomagając im wrócić do pełni zdrowia i sprawności. Dlatego, jeżeli cierpisz na zaburzenia czucia powierzchownego lub głębokiego, nie zwlekaj, tylko skorzystaj z pomocy fizjoterapeutów.

Zaburzenia czucia – przyczyny

Mianem zaburzeń czucia określa się nie tylko osłabienie odbierania przez organizm niektórych bodźców np. dotyku, ale także pojawiające się parestezje (przykre wrażenia, obejmujące mrowienie, uczucie ciepła lub zimna lub przebiegającego przez ciało prądu). Ich przyczyny mogą być dwojakiego rodzaju. Pacjenci zgłaszający zaburzenia czucia doznają ich w wyniku przebytych urazów lub chorób, na które cierpią.

Zaburzenia mogą dotykać zarówno pojedynczych nerwów (zwykle wskutek urazów), jak i całych ich grup (tu najczęściej przyczyną są choroby). Utracie lub zaburzeniom czucia mogą towarzyszyć także dolegliwości bólowe. Jeżeli problem ten dotyka także i Ciebie koniecznie umów się na terapię bólu z zaburzeniami czucia.

Zaburzenia czucia mogą być objawami poważniejszych problemów

Występowanie zaburzeń czucia może być symptomem poważniejszych problemów. Ich pojawienie się może świadczyć na przykład o:

• urazie rdzenia kręgowego,
  • ucisku na korzenie nerwowe (np. w wyniku wypadnięcia dysku),
  • zapaleniu rdzenia kręgowego,
  • udarze mózgu,
  • chorobie nowotworowej.

Jak widać, w żadnym wypadku nie powinno się ich bagatelizować. Jeśli zaburzenia czucia pojawiły się w wyniku urazu i towarzyszą im inne dolegliwości bólowe, ulgę może przynieść odpowiednio poprowadzona rehabilitacja.

Terapia bólu z zaburzeniami czucia

Specjaliści prowadzą terapię bólu z zaburzeniami czucia u pacjentów w różnym wieku i wypracowali oni metody, które przynoszą ulgę. Warto pamiętać o tym, że systematycznie prowadzona rehabilitacja przynosi bardzo korzystne efekty. Kluczem do sukcesu jest indywidualnie ustalony trening, który pomoże pozbyć się dolegliwości bólowych oraz uporać się z niedoczuciem.