Leczenie / terapia napięciowego bólu głowy

Bóle głowy są niezwykle powszechnie występującą dolegliwością – badania pokazują, że większość z nas doświadczy przynajmniej jednego epizodu bólowego w swoim życiu. Problem ten staje się niekiedy na tyle poważny, że może poważnie zaburzyć normalne funkcjonowanie i zmniejszyć radość z życia, zwłaszcza, kiedy pojedyncze epizody przybierają charakter bólu przewlekłego.

Bóle napięciowe są najczęstszym rodzajem bólów głowy. Zaliczane są do bólów pierwotnych, co oznacza, że nie stanowią objawu żadnej innej choroby, a są chorobą samą w sobie. Objawy, które możesz czuć, jeśli podejrzewasz u siebie napięciowe bóle głowy, to obustronny ból o niewielkim lub średnim nasileniu, o uciskowym charakterze. Bóle napięciowe, w odróżnieniu do bólów migrenowych, nigdy nie są odczuwane jako “pulsujące” oraz nie nasilają się pod wpływem wysiłku fizycznego. W przeciwieństwie do migren, nie towarzyszą im również mdłości czy wymioty, choć może pojawić się światłowstręt lub nadwrażliwość na dźwięki. Co ciekawe, bóle tego typu mogą trwać od 30 minut do nawet 7 dni.

Jak możemy Ci pomóc?

Jeśli doświadczasz właśnie bólu związanego z napięciowym bólem głowy, fizjoterapeuta po wykonaniu diagnostyki, korzystając z manualnych technik, rozluźni napięte struktury w obrębie szyi, karku i czaszki, aby przynieść Ci ulgę w bólu. Zapobieganie występowaniu tego typu bólów w przyszłości wiąże się z wprowadzeniem zmian do stylu życia i wprowadzeniem odpowiedniej profilaktyki. Nasz terapeuta pokieruje Cię, jakie kroki podjąć i od czego zacząć.

W przypadku, w którym cierpisz na przewlekłe bóle głowy i podejrzewasz, że mogą mieć one charakter napięciowy, nasi specjaliści wspólnie z Tobą znajdą przyczynę tego stanu rzeczy i przeprowadzą Cię przez proces powrotu do zdrowia i życia bez bólu.