Centrum wiedzy, Terapia bólu

Leczenie / terapia napięciowego bólu głowy

Profesjonalni fizjoterapeuci zapewniają skuteczne leczenie napięciowego bólu głowy. Bóle głowy należą do powszechnych dolegliwości, a badania pokazują, że większość z nas doświadczy przynajmniej jednego epizodu bólowego w swoim życiu. Problem staje się niekiedy na tyle poważny, że poważnie zaburza normalne funkcjonowanie i skutecznie obniża radość z życia, dlatego tak ważne jest leczenie napięciowego bólu głowy. Szczególnie dotyczy to tych przypadków, gdy pojedyncze epizody przybierają charakter bólu przewlekłego.

Dlaczego należy podjąć leczenie napięciowego bólu głowy?

Napięciowy ból głowy należy do najczęściej występujących bólów głowy. Zaliczamy go do bólów pierwotnych, co oznacza, że jest chorobą samą w sobie. Zanim uznasz, że konieczna jest terapia napięciowego bólu głowy, warto dobrze rozpoznać objawy. Możesz podejrzewać u siebie napięciowy ból głowy, jeżeli towarzyszy Ci obustronny ból o niewielkim lub średnim nasileniu, o uciskowym charakterze. W przeciwieństwie do migreny, bóle napięciowe nigdy nie są odczuwane jako “pulsujące” oraz nie nasilają się pod wpływem wysiłku fizycznego. Nie towarzyszą im również mdłości czy wymioty, choć może pojawić się światłowstręt, nadwrażliwość na dźwięki lub szum w uszach. Nie oznacza to jednak, że napięciowy ból głowy nie utrudnia codzienności. Dolegliwości niestety skutecznie obniżają jakość życia. Ile trwa napięciowy ból głowy z tyłu? Dolegliwość tę można odczuwać od 30 minut do nawet 7 dni. Nic więc dziwnego, że często konieczna okazuje się terapia bólu.

Jak leczyć napięciowy ból głowy?

Leczenie napięciowych bólów głowy polega na wykonaniu diagnostyki przez fizjoterapeutę, a następnie zastosowaniu technik manualnych. Specjalista rozluźni napięte struktury w obrębie szyi, karku i czaszki, dzięki czemu odczujesz ulgę. Podobnie jak leczenie migreny, leczenie napięciowego bólu głowy polega również na profilaktyce. Wiąże się ona z wprowadzeniem zmian w dotychczasowym stylu życia – dowiesz się od fizjoterapeuty, jakie kroki podjąć i od czego zacząć, aby zminimalizować przewlekłe napięciowe bóle głowy.

Metody leczenia napięciowego bólu głowy są podobne jak w przypadku terapii zawrotów głowy dobierane indywidualnie, aby osiągnąć jak najwyższą skuteczność zabiegów. Obok psychoterapii, fizjoterapia jest jednym z najlepszych sposobów na napięciowy ból głowy przy nerwicy i nie tylko.