Terapia porażenia nerwów twarzowych

Terapia porażenia nerwów twarzowych pod Poznaniem, prowadzona w gabinetach naszego Centrum, jest ratunkiem dla wielu pacjentów. Twarz jest naszą wizytówką – wyraża emocje i pozwala porozumiewać się ze światem. Nic więc dziwnego, że gdy dzieje się z nią coś niepokojącego, szukamy pomocy. Jeżeli Ty, lub ktoś z Twoich bliskich, cierpi na porażenie nerwu twarzowego, zgłoś się do Centrum Fizjoterapii i Leczenia Ruchem Twoja Rehabilitacja w Skórzewie koło Poznania. Mamy ogromne doświadczenie i wiemy jak pomóc pacjentom z tym problemem.

Zostaw swój numer telefonu, a my oddzwonimy:

WYŚLIJ

Porażenie nerwu twarzowego – przyczyny

Porażenie nerwu twarzowego pojawia się u pacjentów w każdym wieku – może dotknąć dzieci, dorosłych, jak i osób starszych. Obejmuje ono siódmy nerw czaszkowy i upośledza jego funkcjonowanie, co przekłada się na osłabienie czucia, a także niedowład mięśni mimicznych (asymetryczne zaburzenia napięcia mięśniowego).

Umów się na wizytę w Poznaniu

Przyczyny występowania porażenia nerwów twarzowych mogą być różne, zarówno wrodzone, jak i pojawiające się w trakcie życia człowieka. Porażenie mogą wywołać na przykład:

• przebyty udar mózgu,
  • stwardnienie rozsiane,
  • nowotwory zlokalizowane w obrębie czaszki,
  • infekcja wirusem opryszczki.

Objawy porażenia nerwów twarzowych

Lista objawów porażenia nerwów twarzowych jest dość długa. Obejmuje ona pozycje, takie jak:

• połowiczne, niesymetryczne zaburzenie ruchomości mięśni twarzy,
  • opadanie kącika ust po stronie porażonego nerwu,
  • objaw Bella (przy zamykaniu oka źrenica kieruje się ku górze, a gałka oczna jest tylko częściowo zasłonięta niedomkniętą powieką),
  • wygładzenie fałdu nosowo-wargowego,
  • wiotczenie mięśni policzka,
  • upośledzenie pracy gruczołów łzowych oraz ślinianek,
  • utrata smaku na przedniej części języka, zaburzenia smaku,
  • ból ucha lub odczuwalny w jego okolicy,
  • uczucie mrowienia lub drętwienia połowy twarzy,
  • utrata czucia głębokiego.

Porażenie nerwu twarzowego u dzieci i dorosłych jest problemem nie tylko natury medycznej, ale także estetycznej. Może też wywoływać negatywne uczucia u osoby, której dotknęło. Podjęcie terapii pozwoli jednak przywrócić mięśniom sprawność i odzyskać dobry wygląd.

Porażenie nerwu twarzowego – leczenie i rehabilitacja

Prowadzona w zacisznych gabinetach naszego Centrum w Skórzewie k. Poznania terapia porażenia nerwów twarzowych obejmuje kompleksowe działania. Staramy się ograniczyć ból u pacjentów, a także przyspieszyć regenerację mięśni. Nasi specjaliści każdorazowo indywidualnie dobierają terapię do potrzeb każdego pacjenta. Dzięki odpowiedniej terapii możliwy jest szybszy powrót do sprawności.

Zachęcamy do umawiania wizyt! Oferujemy profesjonalną pomoc każdemu.