Centrum wiedzy, Inne

Terapia powięziowa FDM

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie F6D580A1-36BA-4392-9A6F-ED33C8713332-1549-0000009BA4D4B9E5.jpg

Czy wiesz, że terapia powięziowa FDM (Fascial Distortion Model) pozwala zmniejszyć dolegliwości bólowe i ograniczenia ruchomości? W tej kwestii możesz liczyć na kompleksową pomoc specjalistów. Założeniem terapii jest odkrycie, że to odkształcenia (dystorsje) powięzi w dużej mierze odpowiadają za zaburzenia funkcji narządu ruchu. Terapia powięziowa FDM sprawdza się w urazach sportowych, ostrych bólach wynikających ze skręcenia, naciągnięcia bądź zwichnięcia, a także drętwieniu i mrowieniu, np. rąk.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 187875912_324537245854657_281982101590776715_n-1024x1024.jpg

Na czym polega terapia powięziowa FDM?

FDM to terapia powięziowa będąca częścią fizjoterapii, która wspomaga prawidłowe ułożenie włókien tkanki łącznej. Jej twórca, amerykański osteopata dr Stephen Typaldos, opracował koncepcję terapeutyczną leczenia bólu i zaburzeń występujących w układzie powięziowym, w umiejętny sposób łącząc osteopatię z ortopedią.

Wiesz, czym jest terapia FDM, ale czym dokładnie jest powięź? Jest to tkanka łączna okalająca ciało, trzymając wszystkie narządy w swej otoczce. Jeśli jest zdrowa, to ma uporządkowaną strukturę i jest rozluźniona. W innym przypadku powięź twardnieje. skleja się i włóknieje, ograniczając tym samym ruchomość oraz powodując ból.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Plik_036-1024x1024.jpeg

W jakich sytuacjach sprawdza się terapia FDM?

Wykorzystanie metody FDM w fizjoterapii jest powszechne. Znajduje zastosowanie w takich sytuacjach jak:

• dolegliwości bólowe w obrębie głowy i narządu ruchu,
  • drętwienie lub mrowienie części ciała, np, ręki,
  • ograniczenia ruchomości, np. po długotrwałym unieruchomieniu,
  • urazy, w tym naciągnięcie bądź naderwanie więzadeł, stłuczenia, naciągnięcie lub naderwanie mięśni,
  • osłabienie lub niestabilność,
  • urazy sportowe.

Jeśli interesuje Cię fizjoterapia po skręceniu i zwichnięciu stawów, rehabilitacja i leczenie bólu pleców bądź fizjoterapia dla sportowców, możesz liczyć na pomoc –specjaliście wykorzystują między innymi metodę FDM, terapię manualną oraz kinesiotaping.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Plik_0001-1024x1024.jpeg

Dlaczego warto nam zaufać?

Rehabilitacja, w tym terapia powięziowa FDM, jest prowadzona w wielu miejscach, ale nie zawsze możesz liczyć na profesjonalną opiekę i maksymalne zaangażowanie specjalistów. Znajdziesz też komfortowe warunki do odzyskania pełnej sprawności. Specjaliści stosują w rehabilitacji nowoczesne metody, takie jak technika FDM, terapia manualna, kinesiotaping, czy masaże. Zawsze wyjasniają pacjentom i pacjentkom, co będą robić i jaki jest dalszy plan działania – dzięki temu nie poczujesz się jak u lekarza, który niczego nie tłumaczy, tylko oznajmia swoją diagnozę.