Centrum wiedzy, Fizjoterapia niemowląt

Wzmożone napięcie mięśniowe u niemowląt – rehabilitacja / leczenie

Wzmożone napięcie mięśniowe u niemowląt. Niesienie pomocy maluchom należy traktować jako misję, dlatego wielu specjalistów pracuje nie tylko z pacjentami dorosłymi, ale prowadzimy także fizjoterapię niemowląt. Jeżeli podejrzewasz u swojego dziecka wzmożone napięcie mięśniowe, zwróć się po profesjonalną pomoc.

Wzmożone napięcie mięśniowe u niemowląt i dzieci – skąd się bierze

Zespół napięcia mięśniowego u niemowląt może znacząco utrudnić opiekę nad maluchem. Problem często pojawia się w wyniku nieodpowiedniej pielęgnacji, może być ono także spowodowane:

• predyspozycjami genetycznymi,
  • przebiegiem ciąży.

Niezależnie od tego, co było przyczyną wystąpienia wzmożonego napięcia u dziecka, terapeuci będą w stanie prowadzić rehabilitację, perfekcyjnie dobraną do potrzeb małego pacjenta. Dodatkowo udzielą oni rodzicom cennych rad na temat tego, jak poprawnie pielęgnować malucha.

Objawy wzmożonego napięcia mięśniowego

U dzieci, u których występuje podwyższone napięcie mięśniowe, najczęściej objawia się ono:

• mocnym zaciskaniem piąstek,
  • niechęcią do leżenia na brzuchu,
  • odginanie się do tyłu,
  • prężenie rączek lub nóżek.

Wzmożone napięcie mięśniowe u niemowląt – leczenie i rehabilitacja

Specjaliści oferują skuteczną rehabilitację wzmożonego napięcia mięśniowego u niemowląt. Opierają się na naszej wiedzy i korzystają z nowoczesnych metod (np. Bobath), dzięki czemu osiągamy doskonałe rezultaty.