Centrum wiedzy, Fizjoterapia ortopedyczna, Terapia bólu

Zapalenie rozcięgna podeszwowego (rozcięgno podeszwowe, ostroga piętowa)

Zapalenie rozcięgna podeszwowego to dolegliwość, która może dotknąć każdego. Są na nie narażeni zarówno sportowcy (biegacze), jak i osoby stroniące od ruchu. Dotyka ludzi pracujących na siedząco, ale także na stojąco. Chore rozcięgno podeszwowe wywołuje u pacjentów ból i problemy z poruszaniem się. Na szczęście z problemem tym można skutecznie walczyć np. za pomocą fizjoterapii. Wybierz się na rehabilitację do specjalistów, którzy pomagą nie tylko przy zapaleniu rozcięgna podeszwowego!

Rozcięgno podeszwowe (ostroga piętowa) – skąd się biorą problemy?

Rozcięgno podeszwowe jest niezwykle ważną strukturą anatomiczną, rozpościerającą się od guza kości piętowej, aż do palców stóp. To właśnie dzięki niemu można utrzymać prawidłowy kształt stopy, a także swobodnie się poruszać. Niekiedy jednak struktura ta choruje – mówimy wtedy o zapaleniu rozcięgna podeszwowego. Objawia się ono silnym, bardzo dokuczliwym bólem, zlokalizowanym w okolicy pięty – dlatego jest też znane pod nazwą ostroga piętowa. Wywołują je różne czynniki – jak wspominaliśmy, może dotknąć każdego człowieka. Nie we wszystkich przypadkach wymagane jest farmakologiczne leczenie ostrogi piętowej. Czasami wystarczy odpowiednia fizjoterapia ortopedyczna.

Zapalenie rozcięgna podeszwowego – fizjoterapia

W przypadku ostrogi piętowej (zapalenia rozcięgna podeszwowego) ulgę w bólu może przynieść odpowiednio poprowadzona rehabilitacja. Ważna jest nie tylko współpraca terapeuty z pacjentem, ale także zrozumienie istoty problemu oraz tego, skąd się on bierze. Specjaliści oferują pacjentom:

• odpowiednio, indywidualnie dobrane ćwiczenia,
  • wskazówki, w jaki sposób prawidłowo ćwiczyć,
  • fizykoterapię i terapię manualną.

Zachęcamy do umówienia się ze specjalistami wszystkie osoby szukające pomocy w walce z bólem oraz chcące wrócić do pełni sprawności.