Centrum wiedzy, Metody fizjoterapii

Masaż klasyczny

Klasyczny masaż leczniczy wywodzi się ze starożytnych Chin i Indii. Jest formą zabiegów terapeutycznych polegających na oddziaływaniu na nastrój pacjenta przy wykorzystaniu bodźców mechanicznych takich jak: głaskanie, oklepywanie, ugniatanie, uciskanie na tkanki, wibracja. Masaże klasyczne polecane są chorującym na wszelkiego rodzaju problemy narządu ruchu (zwichnięcia, stłuczenia, złamania, zapalenia ścięgien, przykurcze, niedowłady, porażenia, naciągnięcia i naderwania ścięgien, jałowe martwice kości, szpotawość i koślawość stóp i kolan, dysplazję stawu biodrowego, deformacje kręgosłupa, choroby reumatyczne o podłożu zapalnym), choroby skóry (zaburzenia trofiki, blizny, doły po insulinie, oparzenia i odmrożenia, trudno gojące się rany), choroby układu krążenia (przewlekła niewydolność krążenia, dusznica bolesna, miażdżyca naczyń wieńcowych, przebyty zawał serca, żylaki), oddechowego (nieżyt oskrzeli, astma oskrzelowa, rozedma płuc), nerwowego (hemiplegia, stwardnienie rozsiane, choroba Parkinsona, choroba Heinego-Medina, wszelkiego rodzaju porażenia), pokarmowo-wydalniczego (zaburzenia czynności żołądka, niedowłady jelit, przewlekłe zaparcia, przepukliny) a także choroby ginekologiczne (pobudzenie laktacji u kobiet karmiących, wzmocnienie mięśni brzucha po przebytym porodzie, usuwanie obrzęków). Można je stosować po różnego typu wypadkach, by wspomagać odzyskanie sprawności mięśni i ciała. Są doskonałym dodatkiem do ćwiczeń wykonywanych podczas fizjoterapii; czasem mogą występować samoistnie. Są one niezwykle skuteczne w przypadku łagodzenia wszelkich bólów kręgosłupa, stawów, mięśni oraz migrenowych bólach głowy.