Kinesiology Taping

Kinesiology Taping to metoda, która polega na umieszczaniu na ciele elastycznych plastrów, będących źródłem bodźców mechanicznych. Plaster ma właściwości zbliżone do ludzkiej skóry, zupełnie nie ogranicza ruchów, jest cienki, elastyczny, przepuszcza wodę i powietrze. Nie powoduje również uczuleń i odparzeń. Właściwy sposób aplikacji plastra ma bardzo duże znaczenie w skuteczności całej metody, wymaga wcześniejszej oceny układu mięśniowo-powięziowego – dlatego też ważne, aby zakładany był przez doświadczonego fizjoterapeutę.  Metoda Kinesiology Tapingu może być stosowana zarówno u dorosłych, jak u dzieci.

Wskazania do Kinesiology Tapingu to m.in.:

• bóle kręgosłupa
  • naderwanie mięśni lub więzadeł
  • skręcenia lub zwichnięcia stawów
  • urazy żeber
  • naciągnięcia mięśni
  • wady postawy, wady stóp
  • ochrona przed kontuzją
  • dyskopatia
  • choroby zwyrodnieniowe stawów
  • kręcz szyi
  • obniżone napięcie mięśniowe

Plaster działa odciążająco na system powięziowy, aktywuje również skórne receptory dotyku, które pobudzają właściwe funkcje nerwowomięśniowe i poprawia mikrokrążenie. Metoda wspomaga naturalne możliwości samoleczenia organizmu, usuwa zastoje i obrzęki limfatyczne, działa uśmierzająco na ból, a także koryguje niewłaściwe pozycje stawów, zwiększając tym samym ich zakres ruchowy.

Jedną z największych zalet tej metody jest to, że plaster działa przez cały czas, kiedy jest przyklejony do skóry – czyli 24 godziny na dobę. Należy jednak pamiętać, że plastry uzupełniają dodatkowe metody rehabilitacji – stosowane bez dalszej współpracy z fizjoterapeutą nie spełnią należycie swojej roli.

Zostaw swój numer telefonu, a my oddzwonimy:

WYŚLIJ