Centrum wiedzy, Terapia bólu

Bolesne miesiączkowanie – fizjoterapia, leczenie

Pierwotny zespół bolesnego miesiączkowania jest niezwykle powszechny i może dotyczyć nawet 90% kobiet.

O bolesnym miesiączkowaniu

Bolesne miesiączkowanie objawia się najczęściej jako ból w okolicy podbrzusza, dolnego odcinka kręgosłupa lub nawet górnej, wewnętrznej części ud. Opisywany jest on najczęściej jako tępy lub kurczowy. Może mu towarzyszyć szereg innych objawów takich jak bóle głowy, nudności, wymioty, rozdrażnienie czy brak apetytu. Objawy najczęściej charakteryzują się największym nasileniem w drugiej dobie miesiączki, po czym ulegają stopniowemu osłabieniu. Należy podkreślić, że przyjmują one nierzadko bardzo wysokie nasilenie, uniemożliwiając normalne funkcjonowanie.

Chociaż ból podczas miesiączki może wiązać się z różnymi chorobami, takimi jak endometrioza lub polipy błony śluzowej trzonu macicy, to pierwotny zespół bolesnego miesiączkowania uznawany jest za zjawisko fizjologiczne. Wydzielanie w tym czasie specyficznych hormonów – prostaglandyn powoduje kurczenie mięśni macicy, czym tłumaczy się powstawanie bólu.

Bolesne miesiączkowanie – skorzystaj z pomocy fachowców

Specjaliści stosują sprawdzone, skuteczne metody pomocne w zmniejszeniu bólu menstruacyjnego. Terapeuci wykonują szereg zabiegów manualnych rozluźniających napięte struktury, co przynosi ulgę w bólu i pozwala wrócić do wykonywania codziennych czynności. Stosowane techniki mogą obejmować bezpośrednią pracę manualną na jamie brzusznej, przeponie i miednicy lub pracę odruchową z wykorzystaniem między innymi pinoterapii.

Bolesna menstruacja? Twoja Rehabilitacja – czekamy na Ciebie

Jeżeli cierpisz na bolesne miesiączkowanie zgłoś się do specjalisty. Zespół wykwalifikowanych fizjoterapeutów chętnie pomoże Ci pozbyć się bólu.