Kolano biegacza (skoczka) Poznań

Tak zwane kolano biegacza to kontuzja stawu kolanowego (fachowo zespół pasma biodrowo-piszczelowego), która bardzo często występuje nie tylko u biegaczy, ale także u innych osób, które obciążają stawy kolanowe. To typowa, nieurazowa kontuzja przeciążeniowa, pojawiająca się zwłaszcza u długodystansowców. Nieprzyjemny ból, który jej towarzyszy, znacząco utrudnia funkcjonowanie. Dlatego u osób, u których wystąpiła to kontuzja, metodą na kolano biegacza jest rehabilitacja. W naszych gabinetach doskonale wiemy, jak radzić sobie z tego typu przypadłościamifizjoterapia ortopedyczna to nasza specjalność!

Jak się objawia kolano biegacza (skoczka) i jak je leczyć?

Zastanawiasz się, czy to już czas, aby umówić się na rehabilitację pod Poznaniem w naszych gabinetach? W jaki sposób rozpoznać kolano biegacza? Charakterystycznym objawem tej kontuzji są ostre dolegliwości bólowe, pojawiające się z boku kolana. Niektórzy pacjenci skarżą się na piekący ból kolana. Niekiedy pojawiają się dodatkowe symptomy, takie jak:

• tkliwość w okolicach kolana,
  • obrzęk stawu kolanowego (w ciężkich przypadkach).

Dolegliwości pojawiają się w trakcie aktywności fizycznej. Ból może przekładać się na nieprawidłową postawę, co z kolei wiąże się z odczuwaniem dolegliwości nie tylko ze strony kolan, ale także innych struktur organizmu. Dlatego tak ważne w przypadku kolana biegacza jest podjęcie rehabilitacji. Lepiej zgłosić się na fizjoterapię kolana, zanim dojdzie do sytuacji, w której niezbędna będzie jego operacja. Warto wiedzieć, że wbrew powszechnie powtarzanym informacjom pasma biodrowo-piszczelowego (odpowiadającego za kolano biegacza) nie da się samemu rozciągnąć, ani rozmasować na piankowym rollerze – w tej przypadłości potrzebna jest fachowa pomoc.

Kolano biegacza – rehabilitacja

Na rehabilitację kolana biegacza w naszych gabinetach w Skórzewie pod Poznaniem zapraszamy wszystkie osoby, zmagające się z bólem tego stawu. Podczas spotkania z terapeutą zdiagnozuje on, które mięśnie uległy osłabieniu i należy je wzmocnić, a które trzeba rozciągnąć. Dzięki temu będzie on w stanie przygotować indywidualny program ćwiczeń na kolano biegacza, który pomoże pozbyć się bólu.

Na spotkanie z naszymi specjalistami zapraszamy także osoby, które miały dłuższą przerwę od sportu, ale chciałby do niego wrócić. Fizjoterapeuta podpowie jak przygotować organizm do wysiłku, tak aby uniknąć kolana biegacza oraz innych kontuzji.

Sprawdź: rehabilitacja stawu kolanowego.

Zostaw swój numer telefonu, a my oddzwonimy:

WYŚLIJ