Centrum wiedzy, Inne

Rehabilitacja po COVID

W niektórych przypadkach konieczna jest rehabilitacja po COVID-19 – możesz liczyć na profesjonalne wsparcie w powrocie do pełnej sprawności. Wielu pacjentów odczuwa długotrwałe konsekwencje przebycia koronawirusa. Dotyczy to w szczególności osób powyżej 65 roku życia, choć powikłania obejmują przecież również osoby młodsze. Rehabilitacja po COVID-19 jest wskazana, jeśli doszło do powikłań lub następstw po przebytej chorobie w obrębie układu oddechowego, krążenia lub nerwowego, a także spadku siły mięśniowej (na podstawie oceny siły mięśniowej skalą MRC) oraz nasilenia duszności wg skali mMRC w stopniu 2-3.

Kiedy warto zdecydować się na rehabilitację po COVID-19?

Wielu osobom rehabilitacja po przebyciu koronawirusa może wydawać się zaskakująca, ale choroba ta często wiąże się z długoterminowymi skutkami, które w odczuwalny sposób pogarszają jakość codziennego życia. Już sam brak aktywności fizycznej czy izolacja przez dłuższy czas mogą doprowadzić do obniżenia sprawności, a także stanów lękowych i depresyjnych. Rehabilitacja po przebytej chorobie COVID-19 pozwala ograniczyć negatywne konsekwencje hospitalizacji oraz powikłań takich jak problemy z oddychaniem, mniejsza wydolność organizmu, czy nadwyrężenie zdrowia psychicznego.

Choć nadal nie posiadamy kompleksowej wiedzy na temat zespołu pocovidowego, wiadomo już, że rehabilitacja często jest niezbędna nawet w przypadku osób chorujących bezobjawowo. Dolegliwości pojawiają się nie tylko w obrębie układu oddechowego. Problemy dotyczą również zaburzeń równowagi i koordynacji ruchowej, a fizjoterapia posiada narzędzia do poradzenia sobie z nimi. Jeśli więc odczuwasz długotrwałe konsekwencje COVID-19 i Twój lekarz prowadzący również dostrzega potrzebę wdrożenia rehabilitacji, nie odkładaj decyzji o znalezieniu odpowiedniego specjalisty na później.

Rehabilitacja po COVID-19 – efekty

Zastanawiasz się, jakich efektów możesz się spodziewać po rehabilitacji po przebytym koronawirusie? Celem pracy specjalistów jest zminimalizowanie negatywnych skutków choroby oraz pomoc w powrocie do pełnej sprawności. Ze względu na charakter COVID-19 konieczna jest wcześniejsza konsultacja z lekarzem, który oceni oceni stan pacjenta bądź pacjentki. Dzięki temu będzie dużo łatwiej ustalić odpowiedni plan działania, a tym samym osiągnąć pożądane efekty.

Specjaliści zapewniają nie tylko dostęp do wykwalifikowanych specjalistów, ale również nowoczesne wnętrza i 100% zaangażowania. Dzięki temu rehabilitacja po COVID-19 będzie przebiegać sprawnie i przynosić oczekiwane rezultaty.