Techniki osteopatyczne

Co to jest?

Terapia z wykorzystaniem technik osteopatycznych wywodzi się z medycyny osteopatycznej. Traktuje ona ciało ludzkie jako całość, zakłada, że organizm ludzki posiada zdolności do autoregulacji i przywracania homeostazy. Istnieją sposoby, aby nasz organizm nakierować poprzez terapię, do właściwego fizjologicznego działania. Osteopatia jest czymś więcej niż tylko zbiorem technik medycznych, a całą filozofią, która ma na celu zintegrowanie leczenia zaburzeń funkcji, struktury, a nawet emocji ukrytych w ciele człowieka.

Komu może pomóc?

Terapia z wykorzystaniem medycyny osteopatycznej niesie pomoc w wielu schorzeniach. W szczególności w przypadkach, gdzie ogólna równowaga organizmu została zaburzona, mogą to być problemy napięciowe mięśni szkieletowych, więzadeł stawów, napięcia powłok brzusznych, problemy trawienne, wady postawy i wiele innych. Poprzez terapię na powłokach brzusznych, można złagodzić takie dolegliwości jak zgaga i niestrawność, reflux, problemy trawienne, bóle brzucha, silne bóle miesiączkowe, zaparcia. Jest wiele technik powięziowych, drenażowych, pracujących na układzie żylnym, które mogą pozytywnie wpłynąć na przewlekłe/napięciowe bole głowy.

Cechą wyróżniającą zabiegi osteopatyczne jest holistyczne spojrzenie na problem pacjenta, bardzo często okazuję się, ze przyczyna dolegliwości niekoniecznie musi być zlokalizowana w miejscu bólu. Warto poddać się kompleksowej diagnostyce i badaniu osteopatycznym, żeby w pełni zlokalizować problem i skutecznie wdrożyć leczenie.