Centrum wiedzy, Inne

Fizjoterapia uroginekologiczna

Pomagamy kobietom prawidłowo przeprowadzona fizjoterapia uroginekologiczna stanowi realne wsparcie dla ciała. Choć nadal jest to mało znana specjalizacja w Polsce, to w coraz większej liczbie miejsc możesz liczyć na opiekę specjalistów w tym zakresie. Fizjoterapeuta uroginekologiczny pomoże Ci w dolegliwościach, które często stanowią powód do wstydu i przeszkadzają w codziennym funkcjonowaniu, szczególnie przed i po porodzie. Fizjoterapia uroginekologiczna uczy świadomości własnego ciała oraz prawidłowych nawyków, dzięki czemu jakość Twojego życia ulegnie znaczącej poprawie.

Kiedy potrzebna jest fizjoterapia uroginekologiczna?

Zastanawiasz się, czym zajmuje się fizjoterapeuta uroginekologiczny? To mało znana w naszym kraju specjalizacja, tymczasem pomaga uporać się z dolegliwościami wstydliwymi, o których często nie chcemy z nikim rozmawiać lub po prostu nie wiemy, że można nad nimi popracować. Fizjoterapia uroginekologiczna to usługa skierowana przede wszystkim do kobiet, które borykają się z takimi problemami jak:

• nietrzymanie moczu,
  • nietrzymanie stolca,
  • obniżenie narządów rodnych,
  • bolesne miesiączki,
  • bóle w czasie owulacji,
  • bóle przy współżyciu,
  • bóle w okolicy miednicy, bioder, kości krzyżowej, kości guzicznej, bólami podbrzusza,
  • rozejście kresy białej mięśnia prostego brzucha.

Z usług fizjoterapeuty uroginekologicznego mogą również skorzystać mężczyźni, np. po zabiegu prostatektomii. Możesz liczyć na pełną dyskrecję oraz kompleksową opiekę, która pozwoli Ci odzyskać kontrolę nad własnym ciałem.

Ponadto fizjoterapeuta uroginekologiczny prowadzi terapię kobiet w następujących sytuacjach:

• w czasie trwania ciąży – odpowiada za niwelowanie obrzęków kończyn, bólu karku i całego kręgosłupa, napięciowych bólów głowy, nietrzymania moczu, problemów z oddychaniem,
  • w trakcie połogu – wspiera powrót do formy sprzed ciąży, polega na pracy nad blizną po cesarskim cięciu i nacięciu krocza, pracy nad mięśniem prostym brzucha, terapii rozejścia spojenia łonowego oraz niwelowaniu bólu kręgosłupa i innych stawów,
  • przed i po zabiegach operacyjnych urologicznych i ginekologicznych.

Fizjoterapia po porodzie ma być dla Ciebie wsparciem, dlatego rehabilitacja uroginekologiczna prowadzona jest przez specjalistę – kobietę. Dzięki temu zapewniony jest maksymalny komfort i przyjazne warunki do pracy nad powrotem do pełnej sprawności. Fizjoterapeuci uroginekologiczni wykorzystują w pracy: techniki manualne, masaż, terapię powięziową, kinesiotaping lub indywidualnie dobrany zestaw ćwiczeń.

Sprawdź też:

rehabilitacja dla kobiet w ciąży